Орієнтовні теми для "Щоденника вражень"
«Якщо „Письмо для себе“, одну зі щоденних діяльностей практики Daily 5, використовувати постійно, починаючи з 1-го класу, то до кінця 4-го діти вільно, без підготовки, зможуть написати будь-який твір на 1,5 сторінки». ©
Це випробувано. Це працює.
«Не можуть діти писати в 1-му класі...»
Можуть. Нехай друкованими літерами. Нехай криво. Зате кольоровими олівцями. Зате так, як хочеться.
Якщо діти мають змогу обрати тему, форму написання, спосіб та засоби викладу думок на папері — це спрацьовує. Це вже мотивація. А не зможуть писати — малюватимуть. На початку. Потім доповнять малюнок словом. Через певний час — реченням. А зовсім скоро й текстом.
"І як? Роботу не перевіряти? А якщо помилки?! А якщо треба виправити?! А якщо...?."
Без якщо. «Щоденник вражень » — то дитячий простір, який можна використати на свою користь і дорослим. Як? Наприклад, вчити висловлювати ВЛАСНУ думку. Зручним способом. А ще — щоб ніхто не бачив. Просто для себе. Як завгодно і про що завгодно.
«А лінії? Як же — без ліній? Почерк псується...»
Для відпрацювання графічних навичок часу і можливостей є вдосталь. А для висловлення власного бачення на папері — лише 5 хвилин на день. А давайте спробуємо без ліній :)
Спробуйте. Вашим дітям сподобається. Точно сподобається. І у вас це точно вдасться. Бо я знаю, що вчителі насправді за будь-який рух. Ті вчителі-першопрохідці, які набиратимуть 1 класи 2018-го практично всі навички відпрацювали на своїх четвертокласниках. Ви — творчі і у вас вдасться!
Орієнтовні теми для «Щоденника вражень»
1 клас
№ | Теми днів | Теми для «Щоденника вражень» |
ТЕМА ТИЖНЯ 1. Я – ШКОЛЯР | ||
1 | Навіщо мені ходити до школи? / Що я очікую від шкільного життя? | 1.У школі я хотів би /хотіла б дізнатися… |
2 | Хто я? Хто мої однокласники? | 1.Мені б хотілося сидіти поруч з… |
3 | Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому? | 1.Я люблю ходити до школи з… |
4 | Що покласти у шкільний ранець? | 1.Чим відрізняються портфелі у 1 і 11 класі? |
2. МІЙ /НАШ КЛАС | ||
1 | Як знайти свою класну кімнату? | 1.Якщо я заблукаю в школі, то… |
2 | Як почуватися комфортно у класі? | 1.Мені б хотілося змінити в класі… |
3 | Як створити безпеку і затишок у класі? | 1.Щоб у класі було затишно, я можу… |
4 | Як нам стати класною спільнотою? | 1.Мені не подобається правило нашого класу… |
5 | Чого ми можемо досягнути спільно? | 1.У школі мені найбільше подобається… |
3. МОЇ ДРУЗІ | ||
1 | Хто такі друзі? / Яким має бути друг (подруга)? | 1.Мій найкращий друг/подруга… |
2 | Як знайти друзів? | 1.Де всі знаходять друзів? |
3 | Чому нам цікаво разом? | 1.Вдвох з другом можна грати в… |
4 | Як зберегти дружбу? | 1.Я сьогодні дуже хочу подружитись з… |
5 | Як піклуватися про друзів – домашніх улюбленців? | 1.У мене вдома є тваринка-друг… |
4. МОЄ ДОВКІЛЛЯ | ||
1 | Що мене оточує? | 1.Найбільше на світі мене дивує… |
2 | Які «таємниці» має шкільне подвір'я? | 1.Я не знаю, навіщо біля школи є… |
3 | Які рослини ростуть на шкільному подвір'ї? | 1.На шкільному подвір'ї мені не вистачає… |
4 | Кольори та звуки довкілля. Які вони? | 1.Про що гуде вітер? |
5 | Як поводитись у довкіллі? | 1.Якщо поруч немає смітника, а мені треба щось викинути, то… |
5. ОСІНЬ | ||
1 | Як впізнати осінь? | 1.Як дерева знають, що час скидати листя? |
2 | Як живуть рослини восени? | 1.Хто фарбує дерева восени? |
3 | Як живуть тварини восени? | 1.Чи сушить білочка гриби на зиму? |
4 | Що нам дарує осінь?/ Чому осінь називають щедрою? | 1.Найкращий «дарунок осені» – це … |
6. Я І МОЯ БАТЬКІВЩИНА | ||
1 | Що таке Батьківщина? | 1.У моєму місті/селі мені найбільше подобається… |
2 | Чому батьки і Батьківщина – схожі (споріднені) слова? | 1.Не варто ображатись на батьків за те, що… |
3 | Якими якостями я маю володіти, щоб стати комусь захисником / захисницею? (до Дня захисника України). | 1.Вже зараз я можу захищати… |
7. МИ – ПІДПРИЄМЛИВІ (ОСІННІЙ ДОБРОЧИННИЙ ЯРМАРОК) | ||
1 | Чи кожна людина може бути підприємливою? | 1.Я можу віддати іншим… |
2 | Як знаходити ідеї та можливості? | 1.Якщо мені потрібно купити щось, то я… |
3 | Як здійснити задумане? | 1.Щоб моя мрія здійснилась, потрібно… |
4 | Як отримати добрі результати? | 1.Якщо усі дорослі не захочуть ходити на роботу… |
8. ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМАГАЄ | ||
1 | Як техніка допомагає в побуті, і якою вона буде в майбутньому? | 1.Найкращий винахід у світі – це… |
2 | Як «потоваришувати» з технікою? | 1.Які кнопки не варто натискати? |
3 | Яка роль роботів у житті людини? | 1.Якби мені купили робота… |
9. ІГРИ | ||
1 | Які ігри бувають? Чому я люблю бавитися в різні ігри? | 1.Моя улюблена гра — … |
2 | У які ігри грали наші батьки? | 1.Найцікавіша гра, в яку грались мої батьки у школі… |
3 | Навіщо потрібні правила гри? | 1.Мені не подобаються правила гри, тому що… |
4 | Чого навчає комп'ютерна гра? | 1.Чи може гра навчити чогось нового? |
10. ТЕАТР | ||
1 | Чому люди ходять до театру? Навіщо нам театр? | 1.Якщо я стану актором/акторкою, хочу отримати роль… |
2 | Хто найголовніший у театрі? | 1.Грати на сцені – це дуже легко, тому що… |
3 | Як створити театр? Хто автор вистави? | 1.Що робити, щоб до театру стали ходити усі? |
4 | Ми творимо театр | 1.Я дуже хочу зіграти на сцені разом з… |
11. МОДА | ||
1 | Що означає бути модним? Як виявляти свою неповторність? | 1.Якщо всі одягнуть фіолетове, бо це модно, то я — … |
2 | Хто створює модний одяг? | 1.Якби мені довелось створити шкільну форму, то… |
3 | Як змінюється мода? | 1.Раніше було модно… |
4 | Чому здоровим бути модно? | 1.Палити – це модно, чи страшно? |
12. ПРИГОДИ КРАПЕЛЬКИ | ||
1 | Де є вода в природі? | 1.Що зробити, щоб в Африці теж було достатньо води? |
2 | Якою буває вода в природі? Як вона мандрує? | 1.Якщо йде дощ, це Хмарка плаче? |
3 | Навіщо потрібна вода? Що станеться, якщо її не буде? | 1.Якщо раптом води не стане, я її шукатиму… |
4 | Як берегти воду? | 1.Де рибам взяти чисту воду? |
13. ЗИМА | ||
1 | Які сюрпризи нам готує зима? | 1.Я люблю зиму, тому що… |
2 | Що відбувається з рослинами взимку? | 1.Чому ялинки бояться Нового року? |
3 | Як зимують тварини? / «Чи кожна пташина у вирій на зиму літає…»? | 1.Чи потрібні птахам чобітки? |
4 | Як цікаво проводити час взимку? | 1.Моя улюблена зимова гра. |
14. ТАЄМНИЦІ КОСМОСУ | ||
1 | Що можна побачити в космосі? | 1.Якби я полетів/-ла в космос, мені б там зустрілися… |
2 | Чи може день «наздогнати» ніч? | 1.Якби раптом не стало ночі… |
3 | Чи можливе на Землі життя без Сонця? | 1.Якщо Сонце погасне, то відразу ж… |
4 | Як я уявляю інші планети? | 1.Я думаю, що на інших планетах є… |
15. ПОДОРОЖУЄМО В ЧАСІ | ||
1 | Чи хотіли б ви подорожувати в часі й чому? | 1.Які речі здивували б зараз печерну людину? |
2 | Навіщо нам подорожувати у країну чисел та слів? | 1.Чи існують казкові країни? |
3 | Чи можна помандрувати морем на шкірці апельсина, або чому апельсин не | 1.Я дуже хочу знати, чому… |
4 | Як змінилися ми за час шкільного життя? | 1.Саме в школі я дізнався/-лась про… |
5 | Що знаємо і про що маємо довідатися для майбутніх подорожей? | 1.Для кругосвітньої подорожі мені іще бракує… |
16. ЗИМОВІ СВЯТА | ||
1 | Чому свято є важливим? | 1.Моє улюблене свято. |
2 | Які свята святкуються взимку в Україні та у світі? | 1.Я хочу придумати ще одне свято… |
3 | Як підготуватися до свята? | 1.Друзів на своєму святі я розважатиму…. |
4 | Чому під час свята нам краще бути разом? Хто забезпечує свято для інших? | 1.Дітям, яких ніхто не вітає зі святом, я хочу подарувати… |
17. СВІТ ЗАХОПЛЕНЬ | ||
1 | Що мені подобається? Що я люблю? | 1.Найбільше я люблю… |
2 | Які зацікавлення у моїх однокласників? | 1.Мені подобається, як мої однокласники… |
3 | Які хобі у моїх родичів? | 1.В нашій сім'ї є незвичайне захоплення… |
4 | Організовуємо виставку зацікавлень. | 1.Найкраще мені вдається… |
18. Я – МАНДРІВНИК | ||
1 | Хто такий мандрівник? | 1.Найбільше я хочу побувати в… |
2 | Куди ми помандруємо? | 1.З класом я мрію поїхати до… |
3 | Що потрібно мандрівникові? | 1.Якщо в мандрівку я зможу взяти лише 5 речей, то це будуть… |
4 | Яке меню у мандрівника? | 1.Завжди в мандрівку варто взяти брати таку їжу… |
5 | Мандрівка. Готуємо фотозвіт. | 1.Якщо я стану фотографом і поїду у подорож, то перш за все сфотографую… |
19. ЛАЙФХАКИ. Я – ДОСЛІДНИК. Я — ВИНАХІДНИК | ||
1 | Хто такий дослідник? Хто такий винахідник? | 1.Якщо я стану винахідником, обов'язково створю… |
2 | Який мій винахід? | 1.Я б хотів/хотіла створити… |
3 | Я досліджую та експериментую? | 1.Що буде, якщо змішати… |
4 | Винаходи людства. | 1. Як створюють…? |
20. СПОРТ | ||
1 | Який улюблений вид спорту у моїй родині? | 1.Спортсменом бути добре, тому що… |
2 | Відомі українські спортсмени | 1.Якщо я стану чемпіоном/-кою України… |
3 | Якими видами спорту займаються у різні пори року? | 1.Якщо взимку захочу пограти в футбол…. |
4 | Малі класні олімпійські ігри | 1.Мені краще за всіх в класі вдається… |
21. МОЇ УЛЮБЛЕНІ КНИГИ | ||
1 | Яка моя улюблена книжка? | 1.Моя улюблена книга… |
2 | Як книжка прийшла до людини? | 1.Якби книжка могла ходити… |
3 | Як створюють книжку, лікують книжку? | 1.Книги інколи сумують, бо… |
4 | Які є книжки? (форма, матеріал, зміст). Ми створюємо книжку. | 1.Я дуже люблю книги про… |
5 | Де живуть книжки? | 1.Жила собі книга, яку ніхто не хотів читати… |
22. ТРАНСПОРТ | ||
1 | Які є види транспорту? | 1.Я люблю їздити в транспорті, тому що… |
2 | Транспорт моєї місцевості. | 1.Місту/селу, в якому я живу, дуже бракує такого виду транспорту… |
3 | Для чого потрібні правила дорожнього руху? | 1.Дуже добре, що машини можуть швидко їздити… |
4 | Мій улюблений вид транспорту. | 1.Мені б дуже хотілось ще раз проїхати в … |
5 | Транспорт майбутнього. | 1.Дуже добре було б мати таку машину, яка за хвилину довезе до… |
23. ПРОФЕСІЇ | ||
1 | Ким я хочу стати? | 1.Я дуже хочу стати… |
2 | Ким працюють мої рідні? | 1.Чому батькам потрібно йти на роботу? |
3 | Професії минулого і майбутнього. | 1.В минулому працювати було легше, тому що… |
4 | Ярмарок професій. | 1.Дуже цікаво хоч день попрацювати… |
24. ЧАС («ЯК УПРАВЛЯТИ ЧАСОМ / ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ») | ||
1 | Навіщо нам годинник? | 1.Я хочу мати наручний годинник, тому що… |
2 | Які є годинники? | 1.Годинник зі стрілками зручніший, тому що… |
3 | Як керувати часом? | 1.Якби я міг/могла зупинити час… |
4 | Складаємо розпорядок дня. | 1.Кожного дня я обов'язково маю встигнути… |
5 | Машина часу. | 1.Де і коли ти б хотів/хотіла жити? |
25. ВЕСНА | ||
1 | З чим? / Чому? / Як приходить весна? | 1.Мені подобається весна, тому що… |
2 | Які весняні квіти прокидаються першими? | 1.Найбільше мені подобається квітка… |
3 | Чому пташки повертаються з вирію? | 1.Звідки птахи знають, що час повертатись додому з вирію? |
4 | Малеча у тваринному царстві. | 1.Кошенята – наймиліші тварини, тому що… |
5 | А що ростиме у нас на грядці? | 1.Чому навесні все потрібно садити? |
26. НАВІЩО ЇСТИ? | ||
1 | Навіщо мені їжа? | 1.Мені б хотілось їсти лише… |
2 | Яка є їжа? ( корисна / шкідлива) | 1.Корисна їжа не завжди смачна, тому що… |
3 | Які є вітаміни на моєму столі? | 1.Якщо на столі лежатиме груша й цукерка, то я, звичайно, оберу… |
4 | Моя улюблена їжа | 1.Чому чіпси не приносять користі? |
5 | Що ми готуємо? | 1.Я вже можу самостійно приготувати… |
27. ВЕЛИКДЕНЬ | ||
1 | Які традиції Великодня у моїй родині? | 1.Чому Великдень так називається? |
2 | Що кладемо у великодній кошик? | 1.Для дітей, які потребують допомоги, я б зібрав/-ла кошик… |
3 | Моє великоднє яйце | 1.Я думаю, найкращі кольори для писанки – … |
4 | Великодні забави | 1.Дуже б хотілось отримати від Пасхального кролика… |
28. МОЯ РОДИНА | ||
1 | Хто є у моїй родині? | 1.Найбільше в родині я спілкуюсь з… |
2 | Хто і за що відповідає у моїй родині? | 1.Мій тато може замість мами виконувати таку роботу:… |
3 | Що у нашій родині робимо разом? Які спільні улюблені справи у моїй родині? | 1.На вихідні ми з рідними завжди… |
4 | Наше родинне дерево | 1.Незвичайні професії моєї родини. |
29. СВІТ РОСЛИН | ||
1 | Які бувають рослини? | 1.Я думаю, що ліс не може жити без… |
2 | Що рослинам потрібно для життя? | 1.Якщо мені зустрінеться чарівна квітка, … |
3 | Користь рослин для людей і тварин. | 1.Про що би мріяв останній дуб на Землі? |
30. СВІТ ТВАРИН | ||
1 | Які зміни у тваринному світі навесні? | 1.Я хочу побачити, як будує житло… |
2 | Хто де живе? | 1.Чи зручно лелекам жити під відкритим небом? |
3 | Користь тварин для людей та рослин? | 1.Без тварин ми б не змогли… |
31. ВЕСЕЛКА | ||
1 | Чому з'являється веселка? | 1.Найтепліший в світі колір… |
2 | Які кольори у веселки? | 1.Якби усе навколо було жовтогарячим… |
3 | Як пов'язані – веселка, дощ, гроза? | 1.Де живе веселка? |
32. МУЛЬТФІЛЬМИ | ||
1 | За що ти любиш мультфільми? | 1.Мій улюблений мультик… |
2 | Хто створює мультфільми? | 1.Щоб мультик був цікавим, він має бути… |
3 | Як створюють мультфільм? | 1.Я теж можу створити мультфільм, якщо… |
4 | Мій улюблений мультфільм | 1.Якщо мультик виявився страшним, то я… |
33. Я – УКРАЇНЕЦЬ / УКРАЇНКА. Я- ЄВРОПЕЄЦЬ / ЄВРОПЕЙКА. ДЕНЬ ВИШИВАНКИ | ||
1 | Хто такий українець? | 1.Мені пощастило жити в Україні, тому що… |
2 | Хто такий європеєць? | 1.Якби я розумів/-ла всі мови світу… |
3 | Вишиванка – символ України. | 1.Якого кольору вишиванку мені б хотілось одягати? |
4 | Вишиванка моєї родини. | 1.В нашій родині найкраще вишиває… |
34. ЛІТО (КАНІКУЛИ) | ||
1 | Як ми знаємо, що прийшло літо? | 1.Влітку мені найбільше подобається… |
2 | Чим діти займаються влітку? | 1.Літо – це добре, тому що… |
3 | Де я хочу відпочити цього літа? | 1.Цього літа я обов'язково… |
4 | Плануємо літні канікули | 1.Чому такі довгі канікули лише влітку? |
Ольга Романюк, Аліна Ткаченко, методисти відділу початкової освіти КНЗ КОР «КОІПОПК»
Важливо! При повному або частковому копіюванні інформації, посилання на ukrom.in.uaобов'язкове.
schodennik-vrazhen.docx 48 Кб