/Files/photogallery/742/Мороз К.С..jpg

Мороз Катерина Степанівна,

вчитель початкових класів


Виховна година у 3-му класі

Тема:
«Відчиняйте чарівні двері добра і довіри!»

/Files/images/пара.jpgМета: поглибити знання дітей про загальнолюдські моральні якості; спонукати бути чуйними та уважними до оточуючих; учити висловлювати свою думку, доводити її; розвивати культуру спілкування; виховувати добре ставлення до довкілля та до людей, спонукати до добрих справ.

Обладнання: запис на дошці, малюнок сонця, мішечок, мікрофон, глобус, конверт, роздруківка вірша, чарівна паличка, капелюх, клубок, портрет В.О.Сухомлинського, музичний запис Фредеріка Шопена «Ліхтарики», фонограма до пісні «Не давайте суму жити».

Форма проведення: бесіда-тренінг.

Хід заняття:

І. Організаційний момент:

1. Настановчі слова.

- Сонце встало із-за гаю,

Промінцями роси сушить.

Я здоров’я всім бажаю

І добра у ваших душах.

2. Вітання в колі.

Під композицію Фредеріка Шопена «Ліхтарики» діти повинні стати у коло.

- Діти, давайте всі встанемо, утворимо сонячне коло, подаруємо тепло долоньок один одному і побажаємо всім добра.

- Який у вас сьогодні настрій ? Чому він такий?

- Я думаю, що протягом цього заняття у нас з вами вийде покращити свій настрій, щоб на інших уроках проявляти інтерес, активність і бути уважними.

ІІ. Вступна частина:

1. Бесіда.

- Друзі, чи погоджуєтеся ви зі мною, що у сучасному світи всім людям не вистачає доброти? Скажіть, у чому помітний цей недолік?

2. Гра «Клубок».

- Які риси характеру допомагають підтримувати гарні стосунки між собою? (Взаємодопомога, співчуття, чесність, доброта, щедрість, турботливість, порядність) –діти, відповідаючи на питання, передають клубок по колу.

- Знаєте, любі діти, цей клубочок від ваших долоньок нагрівся, став таким тепленьким… А все через те, що у вас добрі серця…

- Доброта – слово, що зігріває, огортає теплом душу, робить життя світлим і радісним. Так у народних сказаннях, легендах, піснях стало оспівуватися все добре, зроблене заради людей, їхнього життя, щастя. У стародавній абетці літера Де означала «добро». Бачите, яке глибоке коріння у цього поняття. Тому й ми сьогодні спробуємо відчинити двері добра й довіри.

3. Метод «Мікрофон».

- Як це бути добрим? Наведіть приклади прояву доброти. (Співчувати, бачачи горе, біду, бідність. Радіти чужому успіхові. Підтримувати розмову, коли в тебе немає настрою. Бути терплячим і уважним до думок інших людей і т.д.))

ІІІ. Основна частина:

1. «Хвилинка уяви».

- Уявіть, що добра чарівниця подарувала вам мішечок доброти. Спробуйте назвати ті речі, які могли б бути у мішечку. (Учитель носить по класу мішечок, а діти «кладуть» в нього добрі якості людини.)

2. «Хвилинка поетичних роздумів».

Читання вірша Л. Забашти «Людина починається з добра» окремими учнями.

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє.

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

- Що сталося б зі світом, якби в ньому не залишилося добра? (демонстрація глобуса)

3. «Хвилинка філософії».

- Діти, із чим або ким можна порівняти доброту?

- Коли в нас у класі все по-доброму, який у всіх панує настрій? Усім стає тепліше?

- Так на що ж схожа доброта? (На сонечко. На дошці вивішується малюнок сонечка.) Сонечко опромінює всіх своїми променями. Що ми відчуваємо від цих променів?

4. «Хвилинка фантазерів».

- У нашого сонечка промінчики чарівні. Кожен промінчик дарує людям щось гарне. Навколо сонця записую «промінчики-слова»: теплота, увага, дбайливість,чуйність, щедрість...

Отже, давайте перевіримо. Я беру чарівну паличку, перетворююся на добру чарівницю й загадую добре бажання для всіх людей на світі.

Діти по черзі змахують чарівною паличкою, загадують добре бажання і посилають «промінчик» наступному.

- Бачите, як багато доброго ви хотіли б зробити стосовно близьких, себе, однокласників. А коли намагаєшся робити добро, воно здійснюється. Така чарівна сила добра.

5. «Хвилинка творчості».

Учні з педагогом складають казку про Добро.

Жило на світі Добро і мало багато друзів: Милосердя, Чуйність, Взаємодопомога, Вірність, Щирість. Не раз приходили вони до Людини-Сонця, бо були її промінцями. Одного разу Людина-Сонце заспала, і на світі з’явилися вороги: Жорстокість, Байдужість, Бездушність, Зрада. Прокинулося Сонце, послало на Землю промінці і спопелило ворогів. Більше Сонце ніколи не засинає: пильнує.

6. «Хвилинка подорожі на урок читання».

- А який видатний український письменник і педагог писав чудові оповідання для дітей, у котрих він навчав вас, як правильно на світі жити? (Василь Сухомлинський – демонстрація портрету)

- Хто пригадає, які його твори ми нещодавно прочитали? Про що у них розповідалося? («Кінь утік…», «Красиві слова і красиве діло»)

7. «Хвилинка акторського мистецтва».

- Діти, а зараз спробуйте вигадати таку життєву ситуацію, де ви могли б усім нам показати прояви добра в оточуючому світі. (Запропонувати місце у громадському транспорті, прийняти які-небудь рішення коли людині погано, допомогти бабусі перейти дорогу і т.д.)

IV. Заключна частина. Підсумок заняття:

- Доброта – це чуйність, прагнення робити добро іншим. Людина старіє, а доброта – ні.

- Діти, здогадайтеся, як потрібно закінчити моє твердження: «Якщо людина добра, то вона викликає в нас ... довіру».

- Подивіться зараз на свого сусіда і посміхніться йому. Відчиняйте чарівні двері добра і довіри не тільки на цьому занятті, а кожного дня!

(Учні виконують пісню «Не давайте суму жити»)

І куплет

Сонечко надворі знову сяє,

Промені дарує золоті,

Наче квіти, діти підростають

І летять, мов птахи, у світи.

Приспів (2 р.)

Не давайте суму жити,

Посміхайтесь повсякчас!

Наші діти, наші діти

Будуть жити краще нас!

ІІ куплет

Посміхнися недругу своєму

І пробач йому образи всі,

Буде радість в тебе і у мене

І добро залишиться в душі.

Приспів (2 р.)

/Files/photogallery/1054/1.jpg/Files/photogallery/1054/2.jpg/Files/photogallery/1054/3.jpg
Кiлькiсть переглядiв: 130