Стельмах В.В., вчитель початкових класів
Валентина Василівна СТЕЛЬМАХ,
учителька початкових класів,
вчитель-методист


Родинне свято "Березень дарує свято"

/Files/photogallery/1157/8 березня 029.jpg«Березень дарує свято» - під таким гаслом відбулася в школі концертно розважальна програма присвячена жіночому дню – 8 Березня.
Учні початкових класів разом зі своїми наставниками Стельмах В.В., Ходот В.М., Чех Т.І., Мороз К.С., Погребець Н.О. вітали зі святом мам, бабусь, вчителів та всіх працівниць школи.
Танці, пісні, конкурси та розваги не залишили байдужими ні дітей, ні дорослих. Жінки поверталися додому із подарунками і гарним настроєм.

Конференція з нагоди 160-річчя Софії Русової

/Files/images/Стельмах-Русова.jpg16 – 19 лютого 2016 року на Чернігівщині відбулися урочистості з нагоди 160-ої річниці з дня народження Софії Федорівни Русової.
Валентина Василівна Стельмах взяла участь у регіональній науково-практичній конференції
“Смислотворчий потенціал концепції національного виховання Софії Русової”, де виступила на пленарному засіданні із доповіддю «Шляхи та засоби реалізації завдань національного виховання на засадах педагогічної спадщини Софії Русової».
(Презентація доповіді на конференції до 160-річчя С.Русової)
Конференція проходила в ЧОІППО імені К.Д. Ушинського.


Поняття про колірний тон, відтінки кольорів.
Дидактична гра «Острівець літа».

Образотворче мистецтво. 1-й клас

Мета: ознайомити дітей з поняттям гармонії кольо­рів шляхом проведення дидактичної гри, вчити змішувати кольори-сусідів (за колірним молом), розрізняти кольори за тоном; розвивати кольорочутливість ока; виховувати в учнів художньо-естетичне ставлення до навколишньої дійсності.

Обладнання: ілюстрація «Літо — радості пора» (дитяча робота); клаптики квітчастої тканини; аркуш цупкого паперу; шаблони метеликів; аркуші для ма­лювання; акварельні фарби; великі пензлі; ножиці; аудіозапис веселої мелодії; підручник.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь, мотивація навчальної діяльності.

Робота за ілюстраціями підручника.

Діти розглядають зображенні метеликів на кві­тах різних кольорів та відтінків. Називаючи схожі ко­льори, вживають слова «світло-оранжевий», «темно-оранжевий» тощо.

— Щоб одержати світлий тон повного кольору, до нього додають білу фарбу, а щоб одержати темний тон — чорну.

Справжні художники не бояться експериментів. Нові кольори вони утворюють, змішуючи різні фарби. Сьогодні ми з вами теж перетворилось на справжніх художників.

Спробуйте на палітрі змішати свій улюблений колір спочатку з білою, а потім із чорною фарбою. Що у вас вийшло? Як називаються утворені кольори?

— А тепер поспостерігайте за утворенням різних кольорів при змішуванні кольорів-сусідів за колірним колом. Не забувайте, що працюємо ми на палітрі.

Досить часто, щоб уникнути контрастності, дово­диться змішувати кольори. Змішані кольори можна спостерігати і в природі. Найбільш різноманітні — ко­льори літа.

III. Повідомлення теми і завдань уроку.

— Сьогодні на уроці будемо вчитись утворювати кольори різних тонів, відтінків.

IV. Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу.

Створення ігрової ситуації.

— В яку пору року ви спостерігали найбільше роз­маїття кольорів у природі? (Влітку.)

— А чи хотіли б ви, діти, аби до нас на урок завіта­ло Літечко? (Так.)

— Якщо дуже захотіти, то бажання може здійсни­тися. Закрийте міцно очі й не відкривайте, поки я вам не скажу.

Учитель тихенько ходить між рядами і кожному на парту кладе клаптик квітчастої тканини, на дошці вивішує плакат «Літо — радості пора» й одночасно промовляє:

— Уявіть собі сонячний літній день. Уся природа радіє сонцю і теплу, травичка зеленіє, пташки весело співають, цвітуть різнобарвні квіти — рожеві, голубі, біленькі, світло-жовті, жовтогарячі, яскраво-червоні... А пахнуть вони як гарно! Понюхайте, відчуйте цей за­пах літа! (Діти вдихають носом повітря.) Тепер вимов­те ваше бажання тричі: «Літо, літечко, завітай до нас на урок!» (Діти промовляють.) Відкрийте очі.

Ось воно перед вами — наше літо веселкове (вчи­тель показує на ілюстрацію). Літечко щедре на по­дарунки. Кожному з вас воно подарувало барвистий клаптик. (Діти розглядають.) Це частинка веселої га­лявини. Які кольори на ньому переважають? (Діти називають.)

Створення проблемної ситуації.

Учитель читає вірш.

На галявині веселій

Квіточки чудові,

І метелики літають

Різнокольорові.

Але раптом — ах! —

Показався птах,

Налякав страшенно

Наших бідолах.

Ми сховаєм їх у квітах,

На широких пелюстках.

Доберем такі відтінки —

Не помітить хижий птах.

— Діти, як же зробити метеликів непомітними для хижого птаха? (Діти відповідають, що треба їх пофар­бувати у кольори, схожі на кольори квітів.)

Постановка завдання.

— Намалюйте метелика на аркуші. Можна скорис­татися шаблоном. Хай буде обережний метелик, щоб ніякий хижий птах його не впіймав. Пофарбуйте його в тон до вашого клаптика тканини. Щоб підібрати ко­пі р, змішуйте відповідні фарби. Правильно користуй­тесь пензлем. (Учитель нагадує правила користуван­ня пензликом.)

— Щоб гарнішими вийшли малюнки, будемо слу­хати веселу мелодію.

V. Практична діяльність учнів.

Звучить аудіо запис. Діти виконують практичну ро­боту, вчитель надає індивідуальну допомогу. Після за­вершення розфарбовування вчитель продовжує ство­рювати ігрову ситуацію, учні відпочивають.

— Поки фарби підсохнуть, давайте колективно створимо в класі «Острівець літа».

Діти підходять до столу, на якому лежить аркуш цупкого паперу, стають у коло, по черзі кладуть клап­тики тканини на папір. Потім колективно вирішу­ють, як змінити їх розташування так, щоб колірний тон сусідніх клаптиків був відповідним, приклеюють клаптики клеєм до аркуша. Після цього повертають­ся на свої робочі місця.

— Акуратно виріжте розфарбованих метеликів і приклейте на свої клаптики.

Діти вирізають. Хто вирізав, підходить до «Ост­рівця літа», приклеює метелика до відповідного клап­тика тканини.

VI. Підсумок уроку.

— Усі ви, діти, добре сьогодні попрацювали. Нашу колективну роботу «Острівець літа» ми розмістимо на поличці, а збоку поставимо ваші аплікації дерев. У цьому куточку у нас тепер ніби справжня лісова галявина. Ме­теликам тут безпечно, бо ви правильно підібрали кольо­ри та їх відтінки. Жоден хижий птах їх не помітить. Будьте завжди уважні, і в природі ви побачите багато кольорів та їх відтінків, що гарно поєднуються між собою.

/Files/images/метелики.JPG.jpg


Шаблон до уроку.


/Files/images/Рослини лікують.JPG
Усний журнал

Рослини милують, рослини лікують


Подарунки до свята.
Роботи Стельмах В.В. та її вихованців


/Files/images/обкладинка.jpg

IДЕЇ
К.УШИНСЬКОГО, С.РУСОВОЇ, Г.ВАЩЕНКА У ПРАКТИЦІ РОБОТИ СУЧАСНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

З досвіду роботи
вчительки початкових класів
Авдіївської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Сосницького району
Стельмах Валентини Василівни

У посібнику розкритий досвід впровадження
ідеї народності виховання видатних педагогів Чернігівщини К.Ушинського, С.Русової, Г.Ващенка
у практику роботи початкових класів
Авдіївської ЗОШ І – ІІІ ст. Сосницького району.


/Files/images/Стельмах.jpg К.Ушинський:

„У мові одухотворяється весь народ і вся його батьківщина…“

Виступ на

Всеукраїнській науково-практичній конференції «Філософсько-педагогічна спадщина
Костянтина Дмитровича Ушинського:
нове прочитання»

Секційне засідання вчителів початкових класів

(З мультимедійним супроводом)

Кiлькiсть переглядiв: 297